فهرست
<

بیش فعالی


بیش فعالی

بیش فعالی چیست؟

بیش فعالی در شخص مبتلا خود را با علایم حرکت مداوم، اقدامات تکانشی و عدم توجه و تمرکز نشان می دهد. ساده ترین چیزها به راحتی حواس فرد بیمار را از کاری که در حال انجام آن است پرت می کند. رفتار بیش فعال معمولاً با فعالیت مداوم، حواس پرتی، تکانشگری، عدم توانایی در تمرکز، پرخاشگری و رفتارهای مشابه به این موارد همراه است.

انواع بیش فعالی ( ADHD ) چیست؟

1-گروه عمدتا بی توجه در بیش فعالی

2- گروه عمدتا بیش فعالی – تکانشی

3- گروه ترکیب شده بیش فعالی بی توجهی و بیش فعالی تکانشی

 

زمان مناسب برای تشخیص بیش فعالی چیست؟

به طور کلی میانگین سنی برای تشخیص بیش فعالی سن پنج سالگی تا هشت سالگی است. کودکان بزرگتر نیز که علائمی از خود بروز می دهند ممکن است دچار این بیماری باشند. اما آن ها در اوایل زندگی اغلب علائم کاملاً واضحی از خود بروز داده اند.

بیش فعالی

بهترین و مطمئن ترین راه تشخیص بیش فعالی چیست؟

نقشه مغزی ، بهترین روش برای تشخیص این بیماری می باشد و بهترین نقشه مغزی با دستگاه های پیش رفته لورتا نوروفیدبک گرفته می شود و در این لحظه از این تکنولوژی جدیدتر برای انجام این کار وجود ندارد. این دستگاه بدون عوارض جانبی در 5 دقیقه نقشه مغز را استخراج کرده و نوع ADHD را مشخص می نماید. این روش درمان بدون نیاز به استفاده از دارو در زمانی کوتاه می باشد و امروزه در کشور آمریکا و دیگر کشور های پیشرفته به عنوان بهترین روش مورد قبول درمان است. این روش طول درمان بلند مدت ندارد. و بیمار در کمتر از 15 جلسه علایم مشخصی از بهبود را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *