فهرست

میگرن چیست؟


میگرن چیست؟

میگرن چیست ؟

بیماری میگرن یک نوع متفاوت از سردرد است که یک سمت سر را درگیر می کند و با سردردهای دیگر متفاوت است این بیماری انواع مختلفی دارد و گاهی باعث اختلال در زندگی بیمار می شود که با بروز علائم و تشخیص پزشک می توانیم نوع میگرن را متوجه شویم.

یکی از راهکار های درمان میگرن

  1. تزریق بوتاکس میگرن

یکی از روش های درمان میگرن تزریق بوتاکس میگرن است. این بیماری، یک سردرد شدید، غیرقابل تحمل، به همراه حالت تهوع، مشکلات بینایی و حملاتی شدید است که یک فرد بیمار، بارها آن را تجربه می کند. گاهی این سردرد ها چنان آزاردهنده و مشکل زا هستند که فرد را با آسیب های شدید و غیرقابل تحمل رو به رو می کنند. درمان این نوع سردرد بنابر نوع آن و میزان حملات متفاوت است. تزریق بوتاکس هم یکی از انواع درمان های میگرن محسوب می شود.

  1. آیا تزریق بوتاکس در همه حال جواب می دهد؟

میگرن یکی از انواع سردرد هایی است که با حملات بسیار شدید بیمار را زمین گیر می کند. این سردرد، در رفتارهای اجتماعی و شغلی فرد نیز تاثیر گذار است. به همین دلیل، درمان و جلوگیری از حملات میگرن نقش تی و کلیدی در زندگی بیمار ایفا می کند. اصلاح لایف استایل (سبک زندگی)، درمان دارویی، جراحی میگرن و بوتاکس میگرن از روش های درمان این بیماری محسوب می شوند.

بوتاکس برای میگرن از سال 2010 مورد تائید FDA قرار گرفت و تاثیرات آن بر روی سردرد به اثبات رسیده است.

میگرن

تزریق بوتاکس میگرن برای چه کسانی می تواند مناسب باشد؟

تزریق بوتاکس برای همه مناسب نیست. بلکه این روش فقط در نوع مزمن بیماری به کار می رود. در میگرن مزمن، بیمار علاوه بر حملات میگرن، دچار سردردهای روزمره عصبی نیز هست و به طور ماهانه در تعداد روزهای زیادی سردرد را تجربه می کند.

نتیجه تحقیقات درباره تزریق بوتاکس میگرن چیست؟

در یک مطالعه :

افرادی با دو دوره تزریق بوتاکس، تعداد روزهایی که سردرد داشتند تا 50 درصد کاسته شد.

پس از 5 دوره تزریق بوتاکس (دیسپورت) این میزان تا 70 درصد کم شد.

در حقیقت بعد از دو دوره تزریق بوتاکس برای میگرن، حملاتشان نصف شد. این یک نتیجه عالی بود. خبر خوبی که بیماران زیادی را خوشحال کرد.

به بیان ساده آنها گفته بودند بعد از تزریق بوتاکس برای میگرن، تعداد روزهای کمتری دچار سردرد و حمله شدند.

میگرن

دوره درمان بوتاکس (تزریق بوتاکس میگرن) چه مدت می باشد؟

تزریق بوتاکس هر 12 هفته یکبار در اطراف سر و گردن انجام می شود. افراد ممکن است بین 30 تا 40 تزریق نیاز داشته باشند که به صورت مساوی در هر دو سمت سر و گردن انجام می شود. اگر میزان درد در یک نقطه از سر بیشتر باشد؛ احتمالا تعداد تزریق بیشتری در آن نقطه اتفاق می افتد. نتیجه تزریق بوتاکس برای میگرن را بین دو تا سه هفته بعد می بینید.

عوارض جانبی بوتاکس برای درمان میگرن (عوارض آمپول دیسپورت) یا بوتاکس میگرن چیست؟

عوارض این دارو اکثرا خیلی کم و محدود است. واکنش های آلرژیک (حساسیت زا) نسبت به بوتاکس به صورت نادر اتفاق می افتد اما کهیر، تنگی نفس، تورم در قسمتهای پائینی عوارضی است که در برخی مواقع ممکن است برای بیمار اتفاق بیافتد، تزریق بیش از حد این دارو می تواند کشنده باشد و باید همه چیز تحت نظارت پزشک انجام شود.

تزریق بوتاکس در درمان میگرن

اگر کسی از میگرن مزمن رنج می برد ؛ یا سردرد به هر شکلی شخص را آزار می دهد؛ باید به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند تا نوع سردرد مشخص شود. اگر فرد، کیس مناسب تزریق دیسپورت تشخیص داده شود با کنترل شرایط توسط پزشک در دوره های مناسب تزریق را انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *