فهرست
<

بیماری ام اس


بیماری ام اس

بیماری ام اس چیست؟

بیماری ام اس به بیماری اشاره دارد که با سیستم عصبی بدن در ارتباط است و می تواند مغز و نخاع بیمار را تحت تاثیر قرار بدهد و موجب آسیب زدن به اعصاب شود. گاهی پیشرفت بیماری باعث تخریب آن می شود در واقع این بیماری بین مغز و بدن اختلال ایجاد می کند.

حال در خصوص خسارتی که مدعیان درمان های غیرعلمی و دروغین به بیماران عزیز ام اس MS وارد میکنند:

ام اس

بیماران ام اس باید بدانند این بیماری مزمن است و اشتباه درمانی در حال حاضر باعث پیشرفت بیماری و ناتوانی در گذر زمان خواهد شد و عموما این پیشرفت بی صدا و تدریجیست، بنابراین اثبات هر گونه ادعا در مورد تاثیر یک درمان نیاز به یک دید کاملا علمی و تحقیقات در زمان طولانی دارد. این کار در مورد داروهای حال حاضر ام اس که توسط متخصصان مغز و اعصاب تجویز می شود صورت گرفته است.

براساس توضیحاتی که داده شد باید متوجه شده باشید که ذات این بیماری امکان اثبات تاثیر یک درمان را در زمان کوتاه و در یک جامعه آماری کوچک ندارد.

آیا بیماری ام اس درمان قطعی دارد؟

جالب اینجاست هیچکدام از متخصصان مغز و اعصاب با وجود مسیر علمی طولانی برای اثبات درمان های حال حاضر هیچوقت ادعای درمان را ندارند و فقط در مورد کاهش سرعت بیماری ادعا کردند اما مدعیان دروغین به راحتی از درمان صحبت می کنند  که این به معنی آن است که نه این بیماری را می شناسند و نه مفهوم درمانش ر می دانند.

ام اس

بیماری ام اس چه زمانی خودش را نشان می دهد؟

خطر مهم در ارتباط با این بیماری این است که ام اس دو فاز دارد. فاز التهابی و فاز تخریبی که اگر درمان در سالهای اول و در فاز التهابی صورت نگیرد زمان از دست رفته است و در فاز تخریبی اقدام موثری وجود ندارد و بیمار مجبور است در ناتوانی های جسمی زندگی خودش را سپری کند.

 

ام اس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *